München volt az út első állomása, ahol 8 viszonylaton közlekednek metrószerelvények. A képen látható MVG A típus gyártását 1971-ben kezdték.
München egyik kiemelkedő látnivalója az egykori bajor királyi palota, amiben gazdag kiállításokat rendeztek be. Talán legismertebb terme a képen látható boltíves Anticquarium.
A müncheni Frauenkirche székesegyház igen szép, színes üvegablakai szentek életét és biblia jeleneteket mutatnak be.
Népszerű látnivaló a gyár mellett található BMW múzeum.
A királyi palotához képest kicsinek is tűnhet a Nymphenburg kastély, amit a bajor királyi család nyári rezidenciaként használt.
Miután az online jegyek már hetekre előre elfogytak, a helyszínen pedig csak kora reggel van esély jegyhez jutni, csak kívülről volt alkalmam megcsodálni a Neutschwanstein mesekastélyt, ami a Marienbrücke hídról a legszebb.
A Bodeni-tó partján, szigeten található Lindau csinos óvárosa, ahol a régi városháza gazdagon díszitett épület. A tó látványát nem élvezhettem a közlekedő felhők miatt, az érkező heves esőben pedig bőrig áztam.
Az utazás harmadik érdemi napján a Berchtesgadeni-Alpok volt a cél, ahol a nagy tömegre tekintettel busz helyett gyalogosan mentem fel Hitler egykori nyaralójához, a Sasfészekhez. A kilátás gyönyörű volt a kb. 1800 méteres magasságból és ezúttal az időjárás is kegyes volt a túrázókhoz.
Bamberg bajor kisvárosának óvárosa az UNESCO Világörökség részét képezi, jelképe a képen szereplő régi városháza. A város híres a füsttel ízesített söréről is, ami azonban nem mindenhol kapható.
Bamberg katedrálisát II. Henrik német-római császár építtette, román stílusban. A később szentté avatott császár feleségével együtt ide van eltemetve.
Bajorország után a türingiai Wartburg vára volt a következő úticél. A vár történelme igen gazdag, hiszen többek között itt élt Árpádházi Szent Erzsébet, Luther Márton itt fordította le német nyelvre a Bibliát, és az író-költő-politikus Johann Wolfgang von Goethe is gyakran látogatta.
A vár igen népszerű látnivaló, csak vezetéssel látogatható. S bár egymást érték a csoportok, rövidebbet várni kellett a bejutásra. A vár megtekinthető részeiről ingyenes magyar nyelvű ismertető szöveg is elérhető a turistáknak.
Az Eisenach fölé magasodó Wartburg várából Szászország fővárosa, Drezda volt a következő állomás. Útközben a hatalmas lipcsei főpályaudvaron volt idő egy pillantást vetni a vasúttörténeti gyűjteményre, melynek fénypontja kétség kívül a Repülő Hamburgi prototípus alapján készülő DR137 sorozatú dízel motorvonat.
A Drezdától kb. egy órás vonatozásnyira fekvő Chemnitzben rendezvényt tartottak a Szászországi Vasúti Múzeumban. A képen a múzeum állandó gyűjteményét alkotó gőzösei láthatóak, melyek hidegen álltak a körfűtőház előtt.
A rendezvényre számos vendég mozdony is érkezett, a 41-es sorozatú gőzös Eisenachból, kisebb mozgásait is volt alkalmam megfigyelni. Az NDK járműiparának dízel járművei se maradhattok ki az alkalmi felhozatalból.
A múzeum bejárata és körfűtőháza közötti párszáz méteren ez a Ferkeltaxe becenevű motorvonat ingázott.
Drezdában szokatlan módon a belvárosban található egy közlekedési múzeum. Az IFA márkanévről leginkább teherautó jut az eszünkbe, ugyanakkor 1949 és 1956 között F9 sorozatú személyautókat is gyártott.
A gyönyörű Wartburg 311-es típus számos kivitelben készült, a múzeumban egy kupé változat tekinthető meg.
A legendás Simson motorokat egy külön kiállítás mutatta be.
Az 1945-ös bombázása után újjáépített Drezdában a Szentháromság székesegyház és a királyi palota egymás mellett található. Utóbbi világhírű gyűjteménye a Grünes Gewölbe kincstár.
A várost Elba parti Firenzeként is szokás emlegetni, számos művészeti múzeumnak ad otthont. A képen látható Zwingerben pl. porcelángyűjtemény tekinthető meg.
Különleges látnivaló a Fürstenzug, ami egy 102 méter hosszú falfreskó, rajta uralkodókkal, polgárokkal, tudósokkal, művészekkel, parasztokkal.
Drezdából visszaútban egy prágai városnézésre is volt idő. A Szent Vitus székesegyház többszáz évig épült, mire elnyerte a mai formáját.
Természetesen nem hagyhattam ki a nosztalgiavillamossal való utazást se Prágában, ami az út utolsó programja volt.