Vasúti utazások

Vasúti utazások

Szlovéniai körutazás

2024. november 03. - Ferrovia88

20240914_183735.jpg

Ljubljanába Budapestről a Citadella IC-n kívül nem nagyon van értelmes eljutási lehetőség Ausztria érintése nélkül vonattal. Utam első napjára ezért csak egy rövid ljubljanai városnézést terveztem, melyet a nagyrészt középkori részekből álló várral kezdtem.

20240914_184453.jpg

A vár belső udvarának modern kávézói éles kontrasztban állnak a vár külső, sokszáz éves látképével.

p1110487.JPG

Mint sok más városban, Ljubljanában is kiemelkedő épületnek számít a városháza

20240915_123521.jpg

Utam második napján a Borovnica mellett elhelyezkedő Pekel-szurdokot (magyarul Pokol) kerestem fel. Nevének eredete számomra nem világos, szép vízesések találhatóak benne.

20240915_124535.jpg

Az első nagyobb vízesés lényegében sok apró részből áll.

20240915_130446.jpg

A többi nagyobb vízeséshez létrákon át vezet az út. 

20240915_125221.jpg

A második nagyobb vízesés 17 méteres. Én eddig kirándultam, nem folytattam tovább a létrákon.

20240915_135944.jpg

Visszaútban Borovnica vasútállomásra találkoztam a railtours különvonatával.

p1110615.JPG

A világhírű postojnai cseppkőbarlangba kisvasút viszi be a látogatókat.

p1110610.JPG

Termeinek nagysága, cseppköveinek gazdagsága alapján joggal nevezik a barlangok királynőjének.

p1110559.JPG

A felszínen található Pekel-szurdok után olyan volt, mintha a föld alatt lenne a mennyország.

p1110557.JPG

Emberi léptékkel fel sem lehet fogni, mennyi idő alatt jöttek létre ezek a csodálatos cseppkövek.

p1110628.JPG

Utam harmadik napján végigutaztam Szlovénia legszebb vasútvonalán, Sežanatól Jesenicéig. A vasútvonal egyik látványos, sokat fotózott műtárgya a Solkan-viadukt Nova Gorica közlelében, a Soča (Isonzó) felett.

p1110638.JPG

Nova Gorica és Most na Soči állomás között a zöldeskék Soča (Isonzó) mellett halad a vasútvonal. A környék a Nagy háborúban véres csaták helyszíne volt.

20240916_132609.jpg

Most na Soči állomáson leszálltam a vonatról, és egy rövid buszos szakasszal jutottam el a szurdokáról nevezetes Tolmin városkába. 

20240916_132847.jpg

A szurdok felett az Ördög hídja teremt összeköttetést a folyócska két oldala között.

20240916_133324.jpg

A Tolmin-szurdok talán legszebb része, ahol már nem vezet turistaút a folyó mellett, csak kilátópontról lehet benézni a szakaszra.

p1110660.JPG

A Jesenice - Nova Gorica (Görz) vasútvonal nehéz terepen, elsősorban hadi célból épült ki, számos műtárggyal.

20240916_161739.jpg

Podbrdo és Bohinjska Bistrica között a mai napig közlekednek autósvonatok, melyek a 6327 méter hosszú alagúton viszik át a gépjárműveket. Ottjártamkor alig volt rá igény.

 

20240917_101230.jpg

Kirándulásom utolsó napján Celje várát kerestem fel, ahonnan csodaszép a kilátás a városra és a környékre. Ezután már csak a hazaút következett, ismét a Citadella IC-vel.

Az utam során készült valamennyi fényképem a https://photos.app.goo.gl/Zt1GmpMaWRuKie5B8 linken érhető el.

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrovia.blog.hu/api/trackback/id/tr8418722836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása