Februári utam első napján Nätschen és Andermatt között szánkóztam, csodálatos környezetben. A képen látható szánkópálya és vasútvonal egyaránt a völgybe, Andermattba vezet.
Utam második napján a BLM szigetvasúton utaztam Grütschalp és Mürren között. Az azóta megkezdett járműcsere óta van olyan motorkocsi, amit már szét is vágtak. Eredetileg sikló kötötte össze a vasutat Lauterbrunnennel, de aztán lecserélték kabinos felvonóra.
Grütschalp állomásról gyönyörű rálátás nyílt a Berni-Alpok hegyeire, a 3970 méteres Eigerre, a 4107 méteres Mönchre és a felhőbe burkolózó, 4158 méterrel a tenger szintje fölé emelkedő Jungfraura. Éles szeműek észrevehetik a képen a Jungfraujochon található csillagvizsgálót (Sphinx), ahová Európa legmagasabban fekvő vasútállomásáról lehet lifttel feljutni.
Lauterbrunnen állomás kocsiszínében több muzeális jármű is található, melyeket üzemi célra olykor még ma is használnak.
Lauterbrunnen és az egész völgy látképét uralja a Staubbach-vízesés.
Berni városnézéssel folytattam délután, ami során természetesen nem maradhatott ki a város egyik fő jelképének, az óratoronynak a felkeresése sem.
A berni városháza is többszáz éves épület.
Svájcban bakancslistás helyszín volt számomra a közlekedési múzeum felkeresése Luzernben. A kiállítás részét képezi a legendás Krokodil normál nyomtávú...
...és keskeny nyomtávú változata is.
Svájc, a fogaskerekű vasutak bölcsője és paradicsoma.
A kiállítás bemutatta a különböző fogasléc típusukat.
A kötöttpályás gyűjtemény részét képezte egy gőzvontatású tramway, amihez hasonló nosztalgiavillamosként jeles napokon Bernben 2024-ben is közlekedett.
A múzeum közúti részében a Volkswagen volt az egyik meghatározó márka, és videós, interaktív bemutató is szerepelt a múzeumi programban. Ez a jármű a legendás Transporter első sorozata, a bemutatón másik példány vett részt.
A Porsche egy másik meghatározó márkája a luzerni kiállítás autós részének. Ne tévesszen meg senkit a kép, valódi autók vannak rajta a legendás 911-es típusból, nem csak modellek.
A legnagyobb és korban idősebb gyűjteménye a múzeumnak a brit MG márka oldtimereiből van.
A közlekedési múzeum megtekintése után hajóztam egyet a Vierwaldstätterseen, közismertebb nevén a Luzerni-tavon. A Schweizer Privatbahnen FIP szabadjegy és az Interrail is érvényes a menetrend szerinti hajókra.
Vitznauban, az első hegyi fogaskerekű vasút kiindulópontján a hajóból láttam a Rigibahn régebbi és legújabb szerelvényét is.
A hajó februári hétköznap is teli volt turistákkal.
A Luzern - Interlaken és Luzern - Engelberg vasútvonalakat kiszolgáló Zentralbahn egyre kevesebb mozdonyvonatású vonatot közlekedtet.
Márciusi utamon a szánkózás mellett a Transport Public de Chablais minél több vonalának beutazása volt a célom. A képen az Aigle - Leysin fogaskerekű végállomása szerepel a Grand Hotelnél.
Érdekes megfigyelni a fogaskerekű üléseinek dőlésszögét, amit a meredek emelkedő indokol.
A társaság egyik másik vonala Bex - Villars - Col-de-Bretaye között vezet. Villars-sur-Ollon állomáson készült képemen egy mindennap használt modern és egy nosztalgiaszerelvény látható.
Col-de-Bretaye állomása 1800 méter magasan fekszik, és márciusban síelésre alkalmas maradt a hó a magasabb pályákon.
A Bex-Villars-Bretaye vasút egyik muzeális járműve a kocsiszín mellett.
Aki kíváncsi a további svájci képeimre, az megtekintheti itt: https://photos.app.goo.gl/TnZZgECtLJE2LJJN8