2006 nyarán a GKM 28 mellékvonalas listát adott ki, ahol a vasúti személyszállítás szünetelését tervezte bevezetni. A nyári szünetben és ősszel minél több listán szereplő vonalat fel akartam keresni.
Balatonszentgyörgy felől érkezett személyvonat Somogyszob állomásra
A kaszói kisvasút 2006-ban még Szentáig közlekedett
A balatoni nyaralásról megtett körutam végén a 35-os vonalon utaztam végig. Itt épp Tabon várunk keresztre, menetrend szerint mintegy 30 perces tartózkodással. Ez a vonal eddig az ideiglenes bezárást is elkerülte.
Júliusban egy Budapest-Déli - Lepsény - Hajmáskér - Veszprém - Veszprémvarsány - Pápa - Csorna - Hegyeshalom - Komárom - Esztergom-Kertváros - Aquincum körutazást is tettem, ami egy nap alatt bejárható volt. A kép az első érintett mellékvonalon, a 27-esen készült, Papkeszi állomáson
Veszprémvarsány állomáson ekkor még gyakran találkozott négy vonat is egyidőben. Ezek egyike látható a képen.
A halállistán szereplő borsodi vonalak közül hármat kerestem fel. A képen a sátai sorompónál megálló Szilvásvárad - Putnok vonat látható, ahol a jegyvizsgáló feladata volt a sorompó letekerése
Rudabánya állomása 2006-ban is romos volt, teteje és ablakai, ajtajai egyaránt hiányoztak
Abaújszántóról érkezett személyvonat Hidasnémeti állomáson. A krónikus járműhiány miatt a vasúti forgalom az újranyitás ellenére ismét leállt 2023-ban
A 151-es, 152-es és 153-as vasútvonalakat egy nap alatt kerestem fel. Fülöpszállás állomáson 2007. március 4. óta nem jár menetrend szerinti Bz
Bár a 151-es vasútvonalon az utóbbi időben több különvonat is közlekedett, a Solt-Dunapataj szakasz már nem járható. 2007. március 4-ig jártak rajta személyvonatok
Kalocsa állomása 2006-ban. A Budapest-Belgrád vasútvonal átépítésével visszatért a remény a személyforgalom újraindulására
Vonatkeresztezés Recsk-Parádfürdő állomáson. A személyforgalom itt megszüntetésre került, és nem is indult újra, de a tehervonatoknak köszönhetően él a vonal, több különvonat is közlekedett rajta az utóbbi időben.
Mostoha sorsú az ipolytarnóci vonal, hol járt rajta a vonat, hol nem. Ennek oka egyaránt volt többszöri árvíz, illetve közlekedéspolitikai döntés. Amikor erre jártam, több szakaszon egyedüli utas voltam a vonaton.
A romhányi szárnyvonalon fel sem merült az újranyitás. Nem volt üres a vonat, de közúton gyrsabban elérhető Vác és Budapest, különösen, hogy a vonatok csak 20 km/h-val közlekedtek a bezárás előtt.
A vasúti pálya állapotával éles kontrasztot képezett a szépen felújított rétsági felvételi épület
2006 decemberében a 127-es és 128-as vonalakat kerestem fel. A képen dévaványai vonatkeresztezés és körüljárás látható
Körösnagyharsány megállóhely, végállomás. A 2007-es bezárást végül megúszta, de 2009-ben leállításra került a személyforgalom, ami később sem indult újra.
A mellékvonali képriportot a 2007-es évvel folytatom hamarosan.