Vasúti utazások

Vasúti utazások

Mellékvonali emlékek 2006-ból

2024. február 19. - Ferrovia88

2006 nyarán a GKM 28 mellékvonalas listát adott ki, ahol a vasúti személyszállítás szünetelését tervezte bevezetni. A nyári szünetben és ősszel minél több listán szereplő vonalat fel akartam keresni. 

imgp0492.JPG

Balatonszentgyörgy felől érkezett személyvonat Somogyszob állomásra

imgp0494.JPG

A kaszói kisvasút 2006-ban még Szentáig közlekedett

imgp0504.JPG

A balatoni nyaralásról megtett körutam végén a 35-os vonalon utaztam végig. Itt épp Tabon várunk keresztre, menetrend szerint mintegy 30 perces tartózkodással. Ez a vonal eddig az ideiglenes bezárást is elkerülte.

imgp0540.JPG

Júliusban egy Budapest-Déli - Lepsény - Hajmáskér - Veszprém - Veszprémvarsány - Pápa - Csorna - Hegyeshalom - Komárom - Esztergom-Kertváros - Aquincum körutazást is tettem, ami egy nap alatt bejárható volt. A kép az első érintett mellékvonalon, a 27-esen készült, Papkeszi állomáson

imgp0552.JPG

Veszprémvarsány állomáson ekkor még gyakran találkozott négy vonat is egyidőben. Ezek egyike látható a képen.

imgp0561.JPG

A halállistán szereplő borsodi vonalak közül hármat kerestem fel. A képen a sátai sorompónál megálló Szilvásvárad - Putnok vonat látható, ahol a jegyvizsgáló feladata volt a sorompó letekerése

imgp0566.JPG

Rudabánya állomása 2006-ban is romos volt, teteje és ablakai, ajtajai egyaránt hiányoztak

imgp0569.JPG

Abaújszántóról érkezett személyvonat Hidasnémeti állomáson. A krónikus járműhiány miatt a vasúti forgalom az újranyitás ellenére ismét leállt 2023-ban

imgp0710.JPG

A 151-es, 152-es és 153-as vasútvonalakat egy nap alatt kerestem fel. Fülöpszállás állomáson 2007. március 4. óta nem jár menetrend szerinti Bz

imgp0712.JPG

Bár a 151-es vasútvonalon az utóbbi időben több különvonat is közlekedett, a Solt-Dunapataj szakasz már nem járható. 2007. március 4-ig jártak rajta személyvonatok

imgp0725.JPG

Kalocsa állomása 2006-ban. A Budapest-Belgrád vasútvonal átépítésével visszatért a remény a személyforgalom újraindulására 

imgp0755.JPG

Vonatkeresztezés Recsk-Parádfürdő állomáson. A személyforgalom itt megszüntetésre került, és nem is indult újra, de a tehervonatoknak köszönhetően él a vonal, több különvonat is közlekedett rajta az utóbbi időben.

imgp0761.JPG

Mostoha sorsú az ipolytarnóci vonal, hol járt rajta a vonat, hol nem. Ennek oka egyaránt volt többszöri árvíz, illetve közlekedéspolitikai döntés. Amikor erre jártam, több szakaszon egyedüli utas voltam a vonaton.

imgp0833.JPG

A romhányi szárnyvonalon fel sem merült az újranyitás. Nem volt üres a vonat, de közúton gyrsabban elérhető Vác és Budapest, különösen, hogy a vonatok csak 20 km/h-val közlekedtek a bezárás előtt.

imgp0835.JPG

A vasúti pálya állapotával éles kontrasztot képezett a szépen felújított rétsági felvételi épület

imgp0893.JPG

2006 decemberében a 127-es és 128-as vonalakat kerestem fel. A képen dévaványai vonatkeresztezés és körüljárás látható

imgp0895.JPG

Körösnagyharsány megállóhely, végállomás. A 2007-es bezárást végül megúszta, de 2009-ben leállításra került a személyforgalom, ami később sem indult újra.

A mellékvonali képriportot a 2007-es évvel folytatom hamarosan.

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrovia.blog.hu/api/trackback/id/tr6418329589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása