Břeclavból ezzel a korszerűsített Hydra becenevű motorvonattal folytattam az utam a Metropolitan EC után Znojmo felé
Kíváncsi voltam a történelmi Znojmo városára, ahol korábban még nem jártam. A képen a gótikus Szent Miklós plébániatemplom és a mellette található, két szintes Szent Vencel kápolna látható
A sörfőzés Znojmóban is hosszú múltra tekint vissza
A város látképéhez hozzátartozik az impozáns vasúti viadukt, melynek hátterében a Loukai premontrei kolostor is látszik
Brnoban egykori atombunkerben szálltam meg
Az atombunker hálószobája katonai vasággyal, hálózsákkal
A Brno közelében, a Morva-karszton található Punkva barlangot joggal tartják Csehország legszebb barlangjának, utam második napján ide látogattam el
Lenyűgöző a cseppköveinek gazdagsága és változatossága
Több, igen méretes gyönyörű cseppkőképződmény is megcsodálható a barlangtúra során
Az olomouci szállásomtól a környéken szép számban használt 843-as sorozatú motorvonattal utaztam az osoblahai kisvasút felé a harmadik napomon
A kisvasút csatlakozóállomására már ez a felújított, ikresített Studenka motorvonat vitt el
A Třemešna ve Slezsku és Osoblaha közötti kisvasút a ČD egyetlen keskeny nyomközű vonala, és a JHMD leállása óta a ČKD gyártmányú T47-es mozdonyok utolsó aktív helyszíne
A felújított állomások közül többön kint volt a jelenlegi és az eredeti elnevezés névtáblája is
Egy közép-európai kisvasút, ahol a 40 km/h már lassúmenetnek számít. A személykocsi ablakán szép jelenség a tükröződés
Olomoucba visszatérve rövid városnézéssel folytattam, melynek során a neogótikus stílusban átépített Szent Vencel katedrálist is felkerestem
Olomouc (Olmütz) másik jellegzetes épülete a városháza, oldalában az Orlojjal
Az olmützi Orloj különlegessége, hogy a szocializmusban az órajáték figuráit munkásokra, parasztokra cserélték
Csehországban május 8-án ünneplik a Győzelem napját, ami alkalmából nosztalgiavillamos is közlekedett Olomoucban. Nagy szerencsével én is találkoztam vele, még mielőtt visszament aludni a remízbe
Utam negyedik napján a Králický Sněžník 1424 méter magas hegycsúcsát hódítottam meg
A két éve elkészült kilátótoronyból csodás panoráma nyílt a környékre
A Studenka motorvonatok becenevet is viselnek egyes környékeken. Tom és Jerry a vaspályán is kergetik egymást?
Kost gótikus vára a Cseh-paradicsom szélén található
A palotába sajnos végül nem jutottam be, de kívülről is szép a vár, akárcsak a környéke
Kokořín vára Prágától mindössze 50 km-re található
Itt már bejutottam a kiállításokra is, a képen az új palotaszárny részlete látható
A toronyból szép kilátás nyílt az apró vár többi részére és a környékre is
A Lužna u Rakovníkába, a gőzmozdonyparádéra tartó különvonatom Praha hl.n. állomáson az indulás előtt
A Poprádról vendégségbe érkező 477,013 Papagáj egy emeletes kocsikból álló különvonattal érkezett
A harmadik különvonatot a 354,195 pályaszáma gőzmozdony húzta
A ČD múzeumban a rendezvény ideje alatt folyamatosan járt a gőzvontatású kisvasút, a gyerekek nagy örömére
A parádét követően felsorakozott gőzmozdonyok a fűtőház előtt
A parádé legnagyobb gőzöse, a 475-ös Škoda rá sem fért a fordítókorongra
Az Albatrosz (498) 0 szériájú gőzmozdony első ránézésre sokban eltér a pozsonyi testvérétől. Remélhetőleg hamarosan működőképes lesz ez is
A 387-es sorozat a 486-os elődje volt, látható is hasonlóság a Žilina telephelyű Anton gőzmozdonnyal
További képeim megtekinthetőek az alábbi linken: https://photos.app.goo.gl/uC4M8v3CNk5ZGABN9