Vasúti utazások

Vasúti utazások

Csehországi vonatos körút, gőzösparádéval - képes beszámoló

2024. május 19. - Ferrovia88

20240506_152045.jpg

Břeclavból ezzel a korszerűsített Hydra becenevű motorvonattal folytattam az utam a Metropolitan EC után Znojmo felé

p1100765.JPG

Kíváncsi voltam a történelmi Znojmo városára, ahol korábban még nem jártam. A képen a gótikus Szent Miklós plébániatemplom és a mellette található, két szintes Szent Vencel kápolna látható

p1100764.JPG

A sörfőzés Znojmóban is hosszú múltra tekint vissza

p1100779.JPG

A város látképéhez hozzátartozik az impozáns vasúti viadukt, melynek hátterében a Loukai premontrei kolostor is látszik

20240507_085459.jpg

Brnoban egykori atombunkerben szálltam meg

20240507_085017.jpg

Az atombunker hálószobája katonai vasággyal, hálózsákkal

20240507_122519.jpg

A Brno közelében, a Morva-karszton található Punkva barlangot joggal tartják Csehország legszebb barlangjának, utam második napján ide látogattam el

20240507_123756.jpg

Lenyűgöző a cseppköveinek gazdagsága és változatossága

20240507_131545.jpg

Több, igen méretes gyönyörű cseppkőképződmény is megcsodálható a barlangtúra során

20240508_103505.jpg

Az olomouci szállásomtól a környéken szép számban használt 843-as sorozatú motorvonattal utaztam az osoblahai kisvasút felé a harmadik napomon

20240508_110201.jpg

A kisvasút csatlakozóállomására már ez a felújított, ikresített Studenka motorvonat vitt el

20240508_121915.jpg

A Třemešna ve Slezsku és Osoblaha közötti kisvasút a ČD egyetlen keskeny nyomközű vonala, és a JHMD leállása óta a ČKD gyártmányú T47-es mozdonyok utolsó aktív helyszíne

p1100821.JPG

A felújított állomások közül többön kint volt a jelenlegi és az eredeti elnevezés névtáblája is

p1100833.JPG

Egy közép-európai kisvasút, ahol a 40 km/h már lassúmenetnek számít. A személykocsi ablakán szép jelenség a tükröződés

p1100856.JPG

Olomoucba visszatérve rövid városnézéssel folytattam, melynek során a neogótikus stílusban átépített Szent Vencel katedrálist is felkerestem

20240508_175354.jpg

Olomouc (Olmütz) másik jellegzetes épülete a városháza, oldalában az Orlojjal

20240508_174718.jpg

Az olmützi Orloj különlegessége, hogy a szocializmusban az órajáték figuráit munkásokra, parasztokra cserélték 

20240508_180254.jpg

Csehországban május 8-án ünneplik a Győzelem napját, ami alkalmából nosztalgiavillamos is közlekedett Olomoucban. Nagy szerencsével én is találkoztam vele, még mielőtt visszament aludni a remízbe 

20240509_125854.jpg

Utam negyedik napján a Králický Sněžník 1424 méter magas hegycsúcsát hódítottam meg

 

20240509_130858.jpg

A két éve elkészült kilátótoronyból csodás panoráma nyílt a környékre

20240509_165125.jpg

A Studenka motorvonatok becenevet is viselnek egyes környékeken. Tom és Jerry a vaspályán is kergetik egymást?

 20240510_112859.jpg

Kost gótikus vára a Cseh-paradicsom szélén található

20240510_111339.jpg

A palotába sajnos végül nem jutottam be, de kívülről is szép a vár, akárcsak a környéke

20240510_152450.jpg

Kokořín vára Prágától mindössze 50 km-re található

20240510_152912.jpg

Itt már bejutottam a kiállításokra is, a képen az új palotaszárny részlete látható

20240510_155212.jpg

A toronyból szép kilátás nyílt az apró vár többi részére és a környékre is

p1100866.JPG

A Lužna u Rakovníkába, a gőzmozdonyparádéra tartó különvonatom Praha hl.n. állomáson az indulás előtt

p1100886.JPG

A Poprádról vendégségbe érkező 477,013 Papagáj egy emeletes kocsikból álló különvonattal érkezett

 

p1100890.JPG

A harmadik különvonatot a 354,195 pályaszáma gőzmozdony húzta

p1100901.JPG

A ČD múzeumban a rendezvény ideje alatt folyamatosan járt a gőzvontatású kisvasút, a gyerekek nagy örömére

p1100934.JPG

A parádét követően felsorakozott gőzmozdonyok a fűtőház előtt

20240511_114216.jpg

A parádé legnagyobb gőzöse, a 475-ös Škoda rá sem fért a fordítókorongra

20240511_123937.jpg

Az Albatrosz (498) 0 szériájú gőzmozdony első ránézésre sokban eltér a pozsonyi testvérétől. Remélhetőleg hamarosan működőképes lesz ez is

p1100939.JPG

A 387-es sorozat a 486-os elődje volt, látható is hasonlóság a Žilina telephelyű Anton gőzmozdonnyal

További képeim megtekinthetőek az alábbi linken: https://photos.app.goo.gl/uC4M8v3CNk5ZGABN9

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrovia.blog.hu/api/trackback/id/tr3218408639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása